1340x1030_BroMalarstad_1

Knapp

Bro Mälarstad

Platsen mellan susande tallar och Mälarens glittrande vatten.

Från susande tallar till en plats att bo på kräver en långsiktig platsmarknadsföring.

line-red

Tjänst

Place Branding

Uppdragsgivare

Fastighetsbolag i samverkansgrupp 

Utmaning

I Upplands-Bro kommun hittar ni en helt ny stadsdel som ska ge plats åt ca 4 500 bostäder. Platsen som är helt okänd och ligger mellan pendeltåget och Mälarens vatten ska attrahera nya invånare. Projektet innehåller även en småbåtshamn, skolor, förskolor och lokaler för andra verksamheter. Bro Mälarstad har visionen att skapa förutsättningar för - Där livet får lite större plats. 

Lösning

Genom nudging ger vi människor en knuff i rätt riktning till ett större välmående. Vi adderar positiva värden till platsen genom nyheter, aktiveringar för både boende och inresande och skapar aktiviteter för att upptäcka platsen på olika sätt.

Resultat

Vi ökar kännedomen om Bro Mälarstad som en plats att bo på. Vi går från ord till handling och skapar en plats Där livet får lite större plats. Det genererar en efterfrågan om att bosätta sig på denna plats. 

combined-shape
2160x1200_BroMalarstad_3
Bro mälarstad_rätt
1340x1030_BroMalarstad_2
2160x600_BroMalarstad_1
880x920_BroMalarstad_2
Bro Mälarstad

Relaterade projekt

Godis_case_01
Godisfabriken
Ett starkt platsvarumärke blir en stabil grund
1260x1200_kista_2
The Kloud Kista
Ett brett initiativ som aktiverar och utvecklar stadsd...
Fotoruta_barncyklist_880x920
Telestaden
Tydlig indentitet