Returer & reklamation — Maria SC AB / mariacruzse.store
Returer / Ångerrätt
Som privatkund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tar emot varan, enligt distans- och hemförsäljningslagen.
För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss skriftligen (t.ex. via e-post till info@mariacruz.store) inom ångerfristen.
Returnera varan i väsentligen oförändrat skick och i ursprunglig förpackning, med eventuella etiketter kvar.
Returkostnaden bekostas normalt av dig som kund, om inte annat överenskommits.
När vi har mottagit och godkänt returvaran återbetalar vi köpesumman (exklusive ursprunglig fraktkostnad) inom 14 dagar, till den betalningsmetod du använde vid köpet.
Reklamation / Felaktig vara
Om varan är defekt eller inte motsvarar vad som avtalats, har du rätt att reklamera den.
Reklamation ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts. För privatpersoner gäller den lagstadgade reklamtionsrätten, vanligtvis upp till 3 år.
Meddela oss via e-post (info@mariacruz.store) med beskrivning och gärna bildbevis på felet.
Vi kan erbjuda reparation, omleverans eller återbetalning beroende på ärendets art och vad som är rimligt i situationen.
Vi står för kostnad för retur vid godkänd reklamation (om fel inte beror på kundens hantering).
Villkor & begränsningar
Vi godkänner inte returer av varor som burits, skadats, tvättats eller på annat sätt använts på ett sätt som gör dem mindre säljbara.
Varan får inte vara manipulerad eller sakna originaletiketter/förpackning utan godkännande från oss.
Vid reklamation förbehåller vi oss rätten att undersöka felet innan beslut om åtgärd.
Så gör du för retur eller reklamation
Kontakta oss via e-post (info@mariacruz.store) med ordernummer, produktnamn och beskrivning av varför du vill reklamera eller returnera.
Få bekräftelse och instruktioner från oss.
Packa varan säkert och skicka den till vår returadress (anges i instruktionerna).
När vi mottagit och kontrollerat varan återkommer vi med besked om åtgärd.
Ansvar och risk
Risken för varan under returresan bärs normalt av dig som kund, om inte annat avtalats.
Vi rekommenderar att du använder spårbar frakt för returer och reklamationer, för att undvika förluster.
Kontakt
Vid frågor om returer, reklamationer eller problem med din beställning, hör gärna av dig:
Maria SC AB
Osmundsvägen 33, 168 68 Bromma
Telefon: +46 70 958 11 26
E-post: info@mariacruz.store